Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h
Panáček, Vladimír ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Současný aparát pro technickou analýzu silničních nehod neobsahuje žádné ucelené informace, doporučení či postupy, jakým způsobem komplexně vyřešit analýzu silniční nehody za účasti vozidla vybaveného stabilizačním systémem jízdní dynamiky. Problémem při vyšetřování pohybu vozidla v oblouku je neznalost míry ovlivnění jízdní dynamiky vozidla zásahem elektronického stabilizačního systému. Některé počítačové simulační programy používané při analýze silničních nehod sice umožňují zohlednit modelovaný pohyb vozidla s vlivem stabilizačního systému ve zkoumaném ději, ale není znalecké oblasti známo, jaké parametry je třeba ve vytvořených numerických modelech stabilizačního systému v počítačovém programu zadat. Proto dizertační práce vyšetřuje problematiku znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h při současném zkoumání vlivu elektronického stabilizačního systému podvozku na jízdní dynamiku vozidla. Zpracování práce se nejprve věnuje jednak řešením vycházejícím z klasických analytických metod, dále pak experimentálním měřením v reálných podmínkách na zkušebních polygonech a závěrem také využitím počítačových simulačních programů ve znalecké praxi. Nicméně je však třeba si uvědomit, že žádný počítačový simulační program není stoprocentním jednoznačným řešitelem a nestačí pouze vygenerovat počítačovou simulaci, ale je nezbytné technicky posoudit a zdůvodnit takovýmto způsobem získané výsledky. Pro práci analytika silničních nehod je nezbytné znát míru vlivu elektronických stabilizačních systémů vozidla na jeho pohyb. Dizertační práce vyšetřila vzájemný vztah mezi mezní rychlostí vozidla v oblouku stanovenou analytickým výpočtem a experimentálně zjištěnou rychlostí vozidla v oblouku měřením parametrů jízdní dynamiky vozidla vybaveného elektronickým stabilizačním systémem. Jízdními experimenty byl zjištěn a kvantifikován vliv vybraných elektronických stabilizačních systémů podvozku na pohyb vozidla ve vyšetřovaném ději v oblouku. Závěrem práce byly nalezeny vstupní hodnoty podstatných veličin výpočtových modelů ESP simulačních programů odpovídající výsledkům experimentálních měření v definovaných obloucích u vozidel vybavených elektronickými stabilizačními systémy. Výsledky této práce mohou být využity jak při znalecké tak i pedagogické činnosti.
Řídicí jednotka krokového motoru založená na mikrokontroléru HC08
Hájek, Josef ; Růžička, Richard (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce je věnována problematice řízení krokových motorů za pomocí jednočipových mikrokontrolérů. Cílem je seznámit se s principy činnosti krokových motorů, s jejich možnostmi a omezeními v případě použití ve vestavěných zařízeních. Součástí práce je návrh řídící jednotky vybraného krokového motoru a jeho propojení s vývojovým kitem 908LJ12-G2. Implementační část pak zahrnuje program psaný v jazyku C, pro osmibitový mikrokontrolér Motorola MC68HC908LJ12, kterým lze pak za pomocí periférií dostupných na kitu motor ovládat.
Univerzální řídicí jednotka pro BLDC motory
Pijáček, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem univerzální řídicí jednotky pro BLDC motor napájené z palubní sítě letadla 28 V schopné řídit motor do 10 A. Maximální výkon motoru je okolo 250 W. Důležitým předpokladem jednotky je možnost řídit různě velké motory bez nutnosti měnit zapojení desky, pouze pomocí konfiguraci v pomocné paměti jednotky. K řízení různých motorů tedy stačí jedna jednotka s jedním programem bez nutnosti jakkoli do jednotky zasahovat.
Návrh a konstrukce regulovatelného laboratorního zdroje s měřením proudu
Panáček, Jiří ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Magát, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kompletním návrhem univerzálního laboratorního zdroje napětí. Prvním podnětem vzniku tohoto přístroje byla potřeba relativne jednoduchého a levného zdroje, při zachování dobrých parametrů, určeného pro oživování a měření elektronických zapojení. Konstrukce udržuje trend v oblasti laboratorních zdrojů směřující k řízení pomocí mikrokontroleru, jež umožňuje jednoduché intuitivní ovládání a vysokou variabilitu programového vybavení.
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Sportovní vozidlo pro handicapované osoby
Lopušek, Dávid ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou realizáciou funkčnej vzorky športového elektrického vozidla pre paraplegikov. V prvej časti práca rozoberá konkurenčné vozidlá a tiež potrebné teoretické poznatky pre fázu návrhu. Po analýze rešerše a určení výslednej koncepcie vozidla nasleduje návrh konštrukčných riešení. V tejto časti sú na základe výpočtov vybrané použité riešenia a potrebné komponenty vozidla. V nasledujúcej kapitole je popísaná konštrukcia vozidla pri implementovaní vybraných prvkov. V závere je zhodnotenie navrhnutého riešenia.
Budiče spínacích výkonových tranzistorů GaN MOSFET
Fiala, Zbyněk ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje postup při návrhu budicích obvodů pro GaN MOSFET tranzistory, které jsou známé především díky schopnosti rychlého spínání. V úvodu práce je nejprve rozebrána a popsána problematika GaN MOSFET tranzistorů a rovněž práce srovnává různé typy MOSFET tranzistorů z hlediska jejich elektrických i mechanických vlastností. Dále je zvolen konkrétní typ budicího obvodu, který byl vybrán v semestrální práci. K ověření činnosti tohoto budicího obvodu byl navržen spínaný zdroj s výstupním výkonem 600W a velikou pracovní frekvencí 800kHz jako pokusný měřící obvod, který byl po zkonstruování oživen, a bylo na něm provedeno kontrolní měření. Zachycené průběhy pomocí osciloskopu jsou následně okomentovány. Závěrem práce je zhodnocení nabytých poznatků o této nové technologii výkonových spínacích tranzistorů.
Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu
Tluchořová, Terezie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Vývoj a odzkoušení metody pro určení změn mechanických parametrů axiálního systému profesionálních dálkových řidičů. Navrhnout a odzkoušet postup klinického a fyzikálního vyšetření, citlivého ke změnám, ke kterým dochází vlivem vibračního i statického zatížení při řízení kamionu. Metody: Metoda TVS, rozbor páteřní morfologie, měření vibrační expozice Výsledky: Metoda TVS, která byla v práci použita, se ukázala jako adekvátní k poskytnutí informací o resonanční frekvenci a celkovém útlumu páteře s dostatečnou přesností tak, aby jejich ovlivnění jízdou bylo jednoznačně identifikovatelné. Použitá akcelerometrická měření kmitů vibračně budících páteř se rovněž ukázala jako použitelná a poskytující objektivní parametry. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokineze, zrychlení, řízení automobilu, LBP
Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu
Tluchořová, Terezie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Vývoj a odzkoušení metody pro určení změn mechanických parametrů axiálního systému profesionálních dálkových řidičů. Navrhnout a odzkoušet postup klinického a fyzikálního vyšetření, citlivého ke změnám, ke kterým dochází vlivem vibračního i statického zatížení při řízení kamionu. Metody: Metoda TVS, rozbor páteřní morfologie, měření vibrační expozice Výsledky: Metoda TVS, která byla v práci použita, se ukázala jako adekvátní k poskytnutí informací o resonanční frekvenci a celkovém útlumu páteře s dostatečnou přesností tak, aby jejich ovlivnění jízdou bylo jednoznačně identifikovatelné. Použitá akcelerometrická měření kmitů vibračně budících páteř se rovněž ukázala jako použitelná a poskytující objektivní parametry. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokineze, zrychlení, řízení automobilu, LBP
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.